i mitt huvud

Jag har alltid funderat över mina grannar. Typ spekulerat i vad de är för typer. För ett par år sedan hade vi en riktig dåre till granne, jag har berättat om honom. Han körde taxi, hade tre barn som han vägrade betala underhåll för, hade privata musiklektioner i sin lägenhet, slängde ut en tv genom fönstret. Han var bara helt galen. Ganska snäll men galen. Gissa om vi spekulerade ofta och mycket om honom. Mina nuvarande grannar är ganska lugna och stillsamma. Rentav ospännande som spekulationsmaterial. T o m hon som hävdar att hon heter något annat är ju hur snäll som helst. Boooring.

Sen en dag dyker han upp! En kille som varje dag ställer sig och röker mellan husen. Varför? Vad spanar han på? Utsikten? Barnen, nej tur det, för han står där ett par gånger om dagen i ur och skur. Ser ut som en neandertalare. Vad gör han, jobbar han hemma? Dataprogrammerare, arbetslös. Jo jo, här går det igång i mitt uttråkade huvud. Aha, han bor i porten brevid! Sen i morse, det bästa av allt, när jag är på väg hem så kommer han joggande, i joggingdress. Han ser så osportig ut, alltid svartklädd, en riktig rollspelartyp, men joggar! Skumt.

Tyvärr blir jag oftast lite besviken om jag väl slår mig i slang med mina grannar, mina spekulationer stämmer i princip aldrig. Mystiska beteenden får nästan alltid en väldigt logisk förklaring, och oftast är de normala och inte ett dugg skumma. Utom taxi-dåren, han framstod bara som galnare för varje gång man pratade med honom. Men honom är jag oerhört glad för att jag inte är granne med längre, det var aldrig lungt i den porten.

Kommentarer
Postat av: Mr K

Haha,jag gör precis likadant.
Fast nu har jag flyttat till ett extremt pensionärstätt område så nu är det inte mycket action...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback