himalaya

Jag har ju typ världens finaste espressobryggare, fick den av min man och den kostar sjuuukt mycket stålar. Lyllo mig. Men jag har ingen kvarn. Bryggaren är så enormt bra att det krävs värstingkvarn för att matcha, annars blir det ingen crema. Jag köper mitt kaffe på Himalaya i söderhallarna, där kan de mala exakt rätt finhet på kaffet. Man ber bara om ett halvkilo Intermezzo mal det 3.4 tack. Eller var det 3.2? Efter att ha haft en malningsinställning i två år har jag plötsligt glömt vilken det är som är min. 3.4, eller 3.2. Förra gången bad jag om 3.3, det var för finmalet. Så hur går skalan? Högre tal, mer finmalet eller tvärtom? Idag var jag där, frågade vilket som var den grövre av de två och bad sedan att få den. Väl hemma bestämde jag mig för att skriva upp vilken jag tagit. Tror ni jag kom ihåg det? Nehe, det hade lossnat någonstans mellan Medborgarplatsen och Årsta (en resa som gick via Svedmyra och Globen). Irriterad plockade jag upp kaffet ur påsen och tror ni inte att den rara människan skrivit upp malningsgraden på paketet åt mig! Puss på dig! 3.4 var det, ju lägre tal dessto finare, nu ska jag aldrig någonsin glömma det, aldrig någonsin. Jag ska programmera in det i mobilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback