ge mig sööömn!

Efter att ha vilat ut ordentligt på mors dag så följer tre dagar med för lite sömn. Igår gungade marken för att jag var så trött. För att få en chans att sova gick jag och la mig tidigt. Ja inet 20:00 men jag sov nog 22:20. Nattammade 2:00 och 4:00, det är som det är. Vakner också till när storkillen kommer över vid 23:30 och när min man kommer hem någon gång efter 1:00. Alltså, uppstyckat och träligt. 5:40 sätter grannens tvättmaskin igång och centrifugera. Tack för det, lillkillen vaknar och vägrar somna om trots amning och buff i rumpan. Helt förtvivlad går jag slutligen upp. Jag är så arg att jag skriker fula ord och ordet centrifugera som jag innerligt hoppas att grannjäveln ska höra. Man kanske får tvätta dygnets alla timmar men jag tycker att det är dålig stil att låta maskinen dåna när de flesta vill sova någon timma till. Exempelvis sju-halv åtta en lördagmorgon, och halv tolv en vardagkväll. De sistnämnda tiderna sker varje vecka i vårt hus men tjugo i sex tog faktisk priset. Vad väntar härnäst? Två på natten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback