food is the shit

Har börjat ge lillkillen gröt morgon och kväll, men det verkar som om han vill ha ännu mer. Det blir väl till att ge mer. Det är lite krångligt att få till det med matningarna. Inte ätningen, men för mig att klämma in dessa och komma ihåg dem i mitt obefintliga schema. Vid femtiden gav jag honom lite rotfruktspuré, men han nöjde sig inte med ett par tuggor utan klämde i sig hela burken. Inte så bra eftersom han egentligen ska äta sin kvällsgröt om en timma. Jag sitter där och skopar i tugga efter tugga och fattar att han borde käkat vid fyra. Men vad fan, livet blir ju bara mat då.
6:00- Amning lillkillen
7:00- Välling storkillen
8:00- Frukost jag
9:30-gröt lillkillen
10:00 Amning
10:30 Smörgås-jag
11:30-Lunch-jag
12:00 Amning
osv
När ska jag ha tid till något annat än att utfodra min familj?
Gör det enkelt är veckans devis. Måste klura ut ett mer effektivt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback