social fobi

Jag har genom att vara trevlig lyckats få hela familjen hembjuden till en indisk familj som har barn på samma dagis som oss. Det vore inte så illa om inte min man led av en släng social fobi och att han alltid tycker att det är så jobbigt att stöta på mamman i familjen för att han inte vet riktigt vad han ska prata om. Samtidigt har jag haft dåligt samvete eftersom jag vet att de förmodligen undrar vad det är för fel på människorna i det här landet som aldrig bjuder hem dem. Hade vi flyttat till Indien hade vi blivit hembjudna till folk stup i kvarten. Vi får se hur det går, det går ju inte direkt att slingra sig för det vore höjden av oförskämdhet. Men jag lider nog av lite social fobi jag med för jag blir asstressad av hela situationen. Men vem vet, det kan bli hur trevligt som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback