rent mjöl i påsen

Hittade ett recept på ett jättegott bröd i DN. Jag hade aldrig hört talas om mjölet Manitoba Cream och vetemjöl special hade jag inte hemma, och både muscavadosockret och honungen var slut, så jag improviserade lite med vanligt vetemjöl och råsocker. Det blev helt fantastiskt! Brorsan undrade om jag köpt det, det är ju värsta komplimangen! Så nu ska jag inhandla muscavadosocker på ICA och Manitoba Cream som ska finnas antingen på själva bageriet om jag orkar dit eller också i en affär på söder som är närmare för mig. Sen ska här jävlar i mig bakas! Prova genast själva, det var inte speciellt svårt. En grej dock, jag misstänker att man behöver en assistent, för ska man knåda för hand tar det minst en och en halv gång så lång tid, men man kan ju se det som ett arm-muskel-tränings-pass. Sen vill jag slå ell slag för bakplåtspapper, det går skitbra att använda vid brödbak. Papprena går att använda flera gånger så man behöver inte ha alltför dåligt samvete. Jag kör dem tills de smular sönder helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback