Jag ältar

Jag är en jävel på att älta, förmodligen världsmästare. Det är jobbigt för jag blir helt fixerad vid en enda sak och kan inte sluta tänka på den. Nu är det något som hände igår, armbandet hade lossnat på min klocka och behövdes skruvas fast. Det har hänt förut och jag brukar lämna in den på samma ställe varje gång. Igår lämnade jag in den hos stjärnurmakarna i söderhallarna istället. De ringe efter en stund och ville ha mer än sju gånger i batalt än min vanliga urmakare. Jag blev sur som fan och sa att de inte skulle laga klockan och att jag skulle hämta den idag. Gissa vad jag ältat i nästan ett dygn nu? Nu ska jag snart packa ihop mig och lillkorven och hämta klockan, väntar bara på ett samtal först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback