inte lika gott

Årets semmelsäsong avslutades för min del med lite av en besvikels. Min man var på ICA maxi i Nacka, de har eget bageri och ska enligt envisa rykten ha jättegoda semlor. Säkert. Vi kommer aldrig att få veta, min man snappade åt sig ett tvåpack och åkte glad i hågen hem för att överraska mig. Gissa om han själv blev överraskad när han inte kunde hitta någon mandelmassa. I mitten fanns bara vaniljkräm. Ingen av oss blev särskilt imponerad. Bullen var utmärkt, grädden likaså, så detta var en semla med potential, synd bara att mandelmassan saknades! Jävla sätt att stoppa i massa konstigheter i semlorna, vaniljkräm, blåbär mm. Jag menar då är det ju bara som någon slags gräddbakelse med väldigt mycket bulle. Inte min melodi. Men nu är i alla fall semmelsäsongen helt över, jag har verkligen fått mitt lystmäte.

Kommentarer
Postat av: lilla ego

Ha ha jag som inte gillar just mandelmassan tyckte det där lät jättegott! Men jag förstår besvikelsen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback