bättre och bättre

Efter att ha haft den där lyxiga sömnrn, dök min man upp hemma strax efter lunch. Vi gick på en lång promenad följt av fika på årsta torg. Nu håller vi på att göra pizza och egentligen borde jag vara världens lyckligaste. Ändå känner jag mig sammanbiten och ansträngd. Om jag försöker ananlysera lite så är det ett par saker jag upplever jobbigt nu. Jag har svårt att vara närvarande, är antingen igång i världens fart och när jag äntligen får lite tid för mig själv sitter jag hellre med näsan i tidningen eller på internet, jag vill väl inte känna efter för jag vet inte om det är jobbiga saker jag kommer att känna då. Jag känner krav på mig hela tiden, det känns som om alla vill ha något av mig, det sitter nog bara i mitt huvud, men det är jobbigt. Jag förväntar mig hela tiden med konflikt, mest med storplutten. Jag vill vara en bra mamma som sätter gränser, men har svårt att hitta balansen. Jag har svårt att finna ro, jag är hela tiden på gång med något, städa, amma, laga mat, hämta. Det borde vara en lugn tid men jag känner mig uppe på högvarv. Sen kommer fredagen, allt ska vara så himla fint och perfekt men jag är spänd som en jävla fiolsträng. Sen sitter jag där och grinar. Jag pratar med min sponsor på söndagar. Borde kanske vara på fredagar istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback