två månader kvar

Jag börjar jobba igen om drygt två månader. Det känns både bra och dåligt. Jag har knutit an så hårt till min lilla kille att det kommer vara plågsamt. Just nu kommer jag fakriskt inte på några fördelar. Jo, det är bra för lillkillen och min man att få tid tillsammans, bara de två. Det har varit mycket mer jag och bebisen än vi och bebisen den här gången. Så blir det nog när man har ett större barn. Hur som helst, två månader kvar. Försöker få tag på chefen. Mailar. Tyst som i graven. Han är inte bortrest, för är han bortrest får man ett auto-svar. Men gubbe, svara då, så vi kan smida en plan. Själv har jag inhandlat tre feta böcker till en kurs jag ska läsa i höst, två av dem ska vara färdiglästa innan kursen börjar. Hejsan hoppsan. Det ska bli kul att använda hjärnan igen, men kursen är känd för att vara svår, tung och intensiv. Finns det någon doktorandkurs som inte är känd för det förresten? Enkla poäng liksom? Ingen jag prickat in i alla fall. Jo en, en itnroduktionskurs på tre dagar utan tenta. Men det var ett poäng, av 40.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback