bekräftelse

En fd jobbarkompis ringde mig idag för att babbla en liten stund. Vi har träffats ett par gånger under våren. Hon har varit barnledig i tre år och äntligen sökt jobb. Nu skulle hon berätta att hon kommit vidare till andra omgången, det är jättebra. Hon babblade på, men efter ett tag hade vi inte så mycket att säga varann, då upprepade hon det hon sa inledningsvis fastän jag försökte avrunda. Till sist la vi på. Jag med en lite bitter eftersmak i munnen. Hon är ju trevlig, men samtalet kändes inte riktigt bra. Det tog ett tag innan jag kom på varför. Hon är inte intresserad av mig, hon vill bara ha mig för att få bekräftelse. Det stör mig, förmodligen för att jag är sån själv ibland. En annan sak är att hon vid fyra eller fem gånger bett mig inte skvallra för en annan fd kollega. OK om hon kollade av en gång, men efter jag gjort klart att jag inte har någon kontakt med tjejen i fråga så kan hon väl lägga ned. Jag kan hålla mun, speciellt om någon ber mig om det. Senare kom jag på varför hon tjatar, hon är ju värsta skvallerbyttan själv. Hon golade till min biträdande handledare att jag var gravid med min första, så han redan visste när jag väl tog mod till mig och gick in och berättade. Nu känner jag jättestarkt att jag inte vill ha henne i mitt liv, hur trevlig hon är, för hon ger inget, bara äter. Jag kan ge av mig själv om jag får ut något av relationen, men vi har absolut inget gemensamt, hon läser inte böcker, tittar inte på film, gillar apdålig musik. Hon seglar och gillar fotboll, jag tycker bägge delarna är skittrista. Man behöver inte ha ett skit gemensamt för att bli vänner, men då måste man kunna snacka med varann, och garva ihop. Jag vill ha vänner, men inte den här tjejen. Jag vågar inte riktigt sätta gränsen heller, hon är en skitsnackare av stora mått och jag har ingen lust att bli svartmålad i min branch. Känner jag mig själv rätt så kommer jag göra en fegis, slingra mig och vara vag. Trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback