Stulet

Snodde den här av Lilla Ego...

Vilken svordom använder du mest?
Jävla

Äger du en iPod?
Ja, jag har fått den av min man och numera också lånat ut den till honom eftersom hans egen är sönder så han går runt med en rosa, ha ha

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Nu ingen tid alls, men annars 06:20-06:45 beroende på om jag lämnar eller inte

Hur många resväskor äger du?
En jävelstor och några ruttna mindre, alla i tyg

Använder du flip-floppar?
Ja, så fort temperaturen går över 15

Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA, på ICA-kortet (vuxenpoäng)

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Vara på bilden, och helst bli snygg också, jag är skitfåfäng

Vilken var den senaste filmen du såg?
Mallrats 2

Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?
En väninna

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Köpa loss lantstället

Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Ja, melatonin

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Någon konstig mix av min man med både sent åttiotal modell introvert (typ New Order)

Vilken är världens bästa artist just nu?
Alltid Nick Cave

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Nej

När var senast någon stötte på dig?
Lääänge sedan

Vad åt du till middag senast?
Kyckling Vindaloo

Använder du huvtröjor?
Ja, har en på nu

Kan du vissla?
Ja

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Jepp, ropen skalla, daghem åt alla. Senast var det en reclaim the streets för femton år sedan...

Vem var den senaste som ringde dig?
Min bästa vän, igår

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Jag sitter helst på bänken nu för tiden, men lite kärlekstunnel kan vara trevligt

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja, eftersom jag talar bakom ryggen på folk så måste jag nog förutsätta att det är så

Vilket riktnummer befinner du dig i?
08

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, jag älskade tecknat, men det var inte så mycket sånt på TV när jag var liten så vi blev glada när vinjetten till anslagstavlan var på (det är sant!)

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Stort nog

Hur många syskon har du?
fem, men jag har bara delat uppväxt med två av dem

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej

Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen, men närmast kommer nog Stand by me och Rocky Horror Picture Show

Äger du några popband t-shirts?
Är Nick Cave, Einstürzende och Swans popband?

När flög du senast?
I mars tror jag

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Tre till fem beroende på omständigheterna

Läser du för skojs skull?
Ja, hela tden

Pratar du några andra språk?
Engelska

Diskar du din egen disk?
Varannan gång ca

Har du gråtit offentligt?
Oh ja, jag är väldigt lättgråten

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, åtminstone å yrkets vägnar

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Ja, en ny tatuering vore trevligt (min enda är femton år och trist)

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej det är larv som hör hemma i ett samhälle där man förutsätter att män tjänar mer än kvinnor (morr)

Kan du kasta macka?
Nej, trots idogt tränande så får jag inte till det

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej

Vad har du med dig in på bion?
Salt smågodis (utan gelatin)

Vem var din favoritlärare och varför?
En kemilärare och en mattelärare jag mötte på Komvux, utan dem hade jag aldrig valt mitt yrke. Bägge två lyfte mitt obefintliga självfötroende i dessa ämnen och fick mig att inse vari min verkliga begåvning låg

Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej, min man är iofs uppfostrad som engelsk katolik men hans familj släppte allt sånt när de flyttade till sverige

Vad har du för väder?
mulet och fem plus

Har du en blogg?
Ja

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Historia

Gillar du att flyga?
Ja, fast det är lite läbbigt

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Empati

När sov du senast på golvet?
En sex, sju år sen i våra kompisars stuga som vi numera själva äger

Vilken är din favoritdrink?
GT

Gillar du din boende-situation?
Ja, jag är mycket nöjd

Vilken är din mammas hemstad?
Stockholm

Din pappas hemstad?
Stockholm

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Minst 8

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
När jag jobbar, ja

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej, jag var klassens ljus tills gymnasiet, då hamnade jag i trubbel för att jag alltid sov på lektionerna, om jag nu dök upp

Vilken är din favoritfrukt?
Ananas

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja, sedan min man gick med i viktklubb och gick ner 20 kilo så kollar jag allt, jag leker polis åt honom - inte bra...

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
36

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Nej, jag har stort överseende med sånt - hos andra

Tror du på liv på andra planeter?
Ja, fast inte nödvändigtvis intelligent sådant

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Min son

Tror du att Gud är man eller kvinna?
För mig är hon just nu en kvinna och hon heter inte gud utan min högre makt

Vad var det senaste du åt?
Frågades inte det ovan? Kyckling Vindaloo

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
När jag var yngre killar, numera föredrar jag att hänga med kvinnor

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det skulle vara ovanligt (det är det inte) och inte sluta på samma bokstav som mitt efternamn börjar

Gillar du senap?
Ja

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Varför gav jag mig in på det här/valde jag det här/gjorde jag så här?

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
När jag var yngre och inte fattade hur dödlig man egentligen är ville jag, men då hade jag aldrig råd och nu - no way

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Film - ingen aning, men någon karaktär ur en Douglas Coupland bok kan jag lätt identifiera mig med

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej

Tycker du om att krama folk?
Både och, jag måste känna vederbörande och tycka om personen i fråga. Min man och mina barn kramar jag med glädje, 90% av alla mina övriga kramar är mer eller mindre ofrivilliga och enbart socialt tvång

Skulle du säga att du är trendig?
Inte som i Vogue, men jag är inte Josefssons-ute i alla fall...

Äger du en digitalkamera?
Ja, vi fick svärfars gamla (skitfin)

Vilka kändisar har du blivit jämför med?
När jag var ung och hade fluffigt hår, Julia Roberts, nu - ingen (fy fan vad det suger att bli äldre)

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Grinade senast igår till Martina Haags beskrivning av hur dottern dricker tändvätska, spyr, kollapsar och blir hämtad med ambulanshelikopter. Grinar ofta till böcker, detta trots att jag försöker välja bort böcker som handlar om barn som råkar illa ut etc...

Tycker du att du är attraktiv?
Ibland, inte just nu dock

Vad är du allergisk mot?
Pollen och katt (fast jag har två stycken)

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Jag gillar riktigt fint kött, men det äter jag oerhört sällan. Trots att kött är en stor mijöbov så äter jag mina sega grytbitar och junkiga köttfärs som jag inte ens gillar och det har jag dåligt samvete för

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Puck som i En Midsommarnattsdröm, det påstår mamma i alla fall ibland, men jag tror inte pappa hade gått med på det, vi har väldigt traditionella namn allihopa

Kommentarer
Postat av: lilla ego

Oj! Hur fixar du att ha katter fast du är allergisk?

Postat av: adrenalin

Jag är nog egentligen bara "överkänslig", men jag klappar dem så lite som möjligt, tvättar alltid händerna efteråt och vi har ett mycket komplicerat system med stängda och öppna dörrar för att de inte ska ligga hos oss i sängen. Periodvis är det jobbigt, massor av ögondroppar blir det då och även tabletter. Vi trodde att katt nr 2, en Russian Blue skulle vara extra bra för allergiker, men det är ingen skillnad mot bondkatten...

2007-01-03 @ 18:17:26
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback