Mamma Mia

Det stormar hos Skugge igen.. Den här gången är det privata branmorskemottagningarna Mamma Mia som får olika omdömmen av läsarna. När jag väntade barn nr 1 gick jag på Serafen, dvs inte privat. Det var alldeles utmärkt. När jag blev gravid med nr 2 bad jag om att få komma tillbaks till min gamla barnmorska, men hon skulle själv ha barn så det var ingen idé. Kontaktade den mottagning jag tillhörde, men skulle få vänta så länge på ett besök att jag inte skulle kunna göra ett NUPP-test (heter nu KUB). Då fick jag panik och ringde till Mamma Mia. De har varit helt fantastiska! Alltid samma barnmorska, utom två gånger när hon var på semester. Det gick alltid att ringa och lämna meddelande på hennes svarare så ringde hon tillbaks samma dag. De hade jättebra koll på mitt hb, de kollade det massor av gånger. Jag fick hjälp att träffa en psykolog eftersom jag haft förlossningsdepression tidigare. Och inte minst, när magen växte dåligt fick vi göra ultraljud samma dag som de upptäckte det samt två uppföljande ultraljud för säkerhets skull. Jag har bara positiva saker att säga om Mamma Mia och rekomenderar dem till alla som är gravida. Det är kanske konstigt att vänstervridna jag väljer det privata alternativet, men när det gäller mina barn så går de före ideologi och politik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback