gult? vitt? grönt!

Storplutten har visat förkylningssymptom sedan i lördags, får inte pussa lillebror i ansiktet. Fast vad spelar det för roll när han pussar pappa som pussar mamma som pussar, ja ni förstår. Själv har jag pussat på min man som klagat på att han nog åkt på något och självklart nobbar man inte en puss från en storplutt hur snorig han än må vara. Nu kliar det i svalget och jag minns med ångest hur det var när storplutten åkte på sitt livs första förkylning blott 19 dagar. Lillplutten är 26 dagar och jag betvivlar att han skulle klara sig undan. Hur gör man, måste man flytta ut på landet och bli självförsörjande för att slippa undan? Lite höns, en ko, ett par åkrar... Inte riktigt min dröm. Jag har inte bacillskräck, men sjuka bebisar gör mig rädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback