Bordsskicket

Vi har inte infört belöningssystemet ännu, däremot var min man radikal i förrgår och sa till lillplutten att om lillplutten bråkade och provocerade oss skulle han inte leka med honom efter maten. Bråk och provokationer blev det och straffet att inte få leka med pappa tog verkligen skruv. Vi har nog kört med tomma hot lite väl mycket, för lillplutten trodde verkligen inte att hans pappa skulle stå fast vid sitt löfte... Igår var det betydligt lugnare vid matbordet. Min man tog ett snack med fröken på dagis och det visade sig att han har svårt att koncentrera sig där med och gärna sjunger och leker med maten. Man kan inte gärna tvinga en unge att koncentrera sig, men bara vi blir av med provokationenrna så är jag nöjd. Jag ska fortfarande införa belöningssystemet. Jag tycker att lillplutten själv kan få sätta upp målet med belöningarna. Bra men ganska maffiga belöningar tycker jag är Skansen, Junibacken, gå och bada, Vasa-museet eller äta på något ställe vi inte provat förut. Vad är vettigt att ha som mellanstora belöningar? Eller ska det vara såna här projekt som gäller? Ibland kan jag bli helt andfådd inför ansvaret det innebär att vara förälder, man är så jävla rädd att göra fel i vissa frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback