used cars

Vår bil är skum. När det är minus fryser bägge framdörrarna fast. Lås-sprej funkar inte. Alltså får man krypa in från baksätet. Min man använder ogärna skrället när det är kallt. Igår var vi tvugna, lokalförbindelserna till kusinernas flotta förort suger fett. Alltså möttes vi på makens jobb. Han går och hämtar bilen, ringer och ber mig möta honom en bit bort. Han vill absolut inte stå utanför huvudentrén med två igenfrusna bildörrar och försöka krångla in ungar, vagn, bilbarnstolar samt hustru som dagen till ära är iförd en enorm dunjacka. Ja, det var väl inte dunjackan som var skämmig utan den akrobatik som sedan följde. In med storkillen bak, OK, inga problem, pappa klättrer in i framsätet, tar emot lilla bilbarnstolen, monterar denna med hjälp av frugan som bidrar genom det nervevade fönstret på passagerarsidan. Sedan in med beban genom fönstret, återigen två par händer som monterar fast plutten, mina händer hjälper till genom rutan. Observera att det är tretton minus så storkillen ropar hela tiden åt oss att stänga fönstret. Sedan ut med babyliften ur vagnen, fälla ihop vagnen, in i bakluckan som tack och lov inte är fastfrusen men mössan åker ideligen ner i mina ögon och händerna är som två domnade klumpar. In med mig i baksätet och iväg far vi. Väl framme är det enklare, ner med rutan och ut med lillplutten, storplutten får gå ut genom bakdörren som vanliga barn. På vägen hem måste vi dock tanka. Och vi måste verkligen för det piper oavbrutet från något larm som berättar att tanken är brutalt tom. Av någon anledning vill min man tanka själv så jag får kliva ut så att han kan klättra ut via baksätet. Han skäms inte längre, ignorerar blickrna från gubben med BMW´n framför oss. Vad fan gör man. Med fastfrusna framdörrar hukar man antingen för världen och säger, jag är inte skit värd. Eller så klättrar man med rak rygg (inte bokstavligen) ut och in i sin lilla bil och tänker Fuck You All!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback