Paket

Paketet som kom igår var inte från bokus utan från min mans moster. Det stod på att det var till hela familjen. Reaktionen från storplutten var denna: Grååååt, det är inte till familjen det är bara till mig. Vi öppnar och jag hoppas innerligt att det inte bara är presanger till nyfödingen. I låg en jättebra pysseltidning till storplutten och jättefina kläder till lillplutten. Tacka vet jag omtänksamma släktingar som skickar fina kläder från utlandet och dessutom inte glömmer storebror. Storputten ignorerar totalt att det är något till lillbrorsan däri och jag smusslar undan paketet. Senare nobbar han till att det skulle ens legat något till lillplutten i paketet och vill helst sova med brevet från gammelmoster som han hävdar är BARA till honom och inte till någon annan. Och absolut inte till bebisen. Svartsjukans gröna monster gnager på hans unga själ. Stackarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback