kidsen rockar

Det är iband svårt att veta vad som är coolt när man ska fylla 36. När jag var liten och insåg att jag också skulle bli vuxen en dag vrålade jag rakt ut: "Jag vill inte bli tant!"
Jag vill fortfarande inte bli tant fast min äldste son hävdar att jag är en.

Det värsta som finns är tanter som klär sig som tonåringar, huga. Hur gör man egentligen? Jag kollar alltid in kidsen när jag är ute och rör mig. Kidsen är coola och trendkänsliga. De vet om man ska ha hög eller låg midja, svarta eller blå jeans, tight eller baggy. Det spelar ingen roll vad som står i glam-magasinen, det kidsen har på sig vill tanterna strax också ha. Alltså kollar jag på kidsen. I höstas velade jag mellan 80-tals reebok och addidas. Kidsen hade addidas, valet blev lite enklare. Rött läppstift är inne sägs det, men har kidsen det? Njetski. Alltså är det inte ett dugg inne. Hög midja? Har inte slagit bland de kids jag kollar in, allså skiter jag i det. Sen får man balansera lite, jag är ju egentligen en tant i kidsens ögon så jag kopierar inte utan låter mig bara inspireras.

Dessutom måste jag säga att de kids jag ser är stilkänsliga, har bra smak och verkar inte speciellt kroppsfixerade. Jag ser ofta tjejer som inte är trådsmala men verkligen inte verkar skämmas över sina kroppar. Det är skönt.

I love the kids!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback