AAAAJ!

Jag skulle laga storpluttens termobrallor igår, medan jag syr så trasslar allt ihop sig. Jag drar ut tovan och då lossnar pressarfoten. Ingen dramatik än så länge. Svårt att sätta fast pressarfoten, min man kommer in med skrikande lillplutt i famnen och studsande storplutt i släptåg. Lillplutten tappar nappen och storplutten kryper in under köksbordet för att plocka upp den. Samtidigt försöker min man sätta fast pressarfoten med en hand eftersom han har bebis på andra armen. Då! Hittar storplutten en intressant trampa under bordet som han trycker på. Nålen går rakt in i min mans finger, han sliter loss handen med nål och allt. Att han inte tappade bebisen fattar inte jag. Han går in med den gråtande bebisen i sovrummet och först när han lagt ner honom fattar han att nålen sitter kvar, djupt inbäddad i hans finger. Jag får dra loss nålen med en tång. Alla blir ganska skärrade av incidenten. Mest storplutten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback