vax del 2

Storkillen är och får örat sköljt, lillkillen sover. Lillkillen fick vaccination igår, så det är feber, gnäll och kläng. Min man skulle nog helst vilja vara borta flera timmar för att slippa ylandet, men jag kan inte ta någon VAB-dag, utan har krävt att han kommer hem direkt, så jag kan åka och jobba lite. Trots att jag gick upp tidigt har jag fortfarande pyjamas, det går nämlich inte att göra ett skvatt med en tjutande bäbis hängandes i brallorna (som åker ner när han hänger i dem). Så nu är det bebis - sova sova, mamma - bada bada. Förbereda middagen för de som är hemma resten av dagen (pappa kan inte heller göra ett skvatt, man får hjälpas åt). Åka och jobbar. Kuuul. Fast, hemska människa, jag förstår de gubbs som inte tar sitt ansvar och hellre jobbar häcken av sig när de har småbarn hemma. Det är inte så lajbans med två krävande sirener. Tur att de är bedårande emellanåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback