tveksam

OK, nu har det handlat om shopping, så vad sägs om lite ångest och död?
Jag undrar om jag skulle ta cellgifter om jag hade dödlig cancer. Efter att ha sett min mamma krympa ihop det senaste halvåret är jag tveksam. OK, hon kanske lever flera år längre. Men hon kan knappt äta, hon har blivit mager som en fågelskrämma och hon mår dåligt drygt 75% av tiden. Dåligt, riktigt jättedåligt. Huden går sönder, blåsor på tungan, ansiktet sväller upp, fryser, mår illa. Jag vet inte. Kanske skulle jag, för kanske är viljan att leva så stark att det är värt priset. Kanske är det värt det för att få vara tillsammans med sina barn lite längre tid? Men det är plågsamt att se henne så här dålig. Svag. Min mamma har alltid varit en bullrig person som tagit stort utrymme. Nu är hon som en lite fågelunge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback