lös dig då proppjävel!

Den yrkesmässiga proppen, önskar att den löste sig. Det känns som om den faktiskt är på gång att göra det. Men ha ha ha, kom till jobbet idag och upptäckte att det polerades golv i korridoren. Kom inte in till min arbetsplats. Utelåst. Suck. Med mig hade jag en stor kartong jag hämtat ur frysen fyra trappor ner med jobbgrejer. En stor stinkande kartong, lite sladdrig så där, inga handtag. Jag har varit utelåst från min arbetsplats i två dagar, tisdag och torsdag (det finns ingen effektivitet i hur de polerar, tex en halv korridor i taget vore vettigt så att vi kom åt labben som ligger i fil). Utelåst doktorand med stort behov av att labba, tretton månader kvar, jag har inte råd att mista två jävla labbdagar. Nu sitter jag på en assistentexpedition och ska maila min chef samt göra ett par avslappningsövningar, lagom till lunch får jag komma in igen. Jo jag kan plugga, men just den här dagen hade jag mentalt vikt åt att labba. Jag har fisksoppa i väskan. Kommer inte åt kylen heller. Bluäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback