jak plir så syr

Jag har precis insett att så fort man säger att man har ekolådan så reagerar folk med att säga: Jaha, är det de som inte har närproducerade ekologiska produkter?
Jag har stört mig på frågan och försvarat ekolådan med att de visst har närproducerat men inte allt. Sen slog det mig att motfråga så klart är "Och du köper alla dina grönisar ekologiska OCH närproducerade förstår jag?" För folk älskar att hitta fel på bra saker, vettiga saker, saker som är bra för jorden eftersom de känner sig så lusiga för att de inte gör allt vad de kan. Jag gör heller inte allt vad jag kan. Jag har också dåligt samvete. Men det känns lite bättre när jag köper ekolådan. Jag är skitnöjd med ekolådan. Jag älskar ekolådan. Idag har jag gjort kåldolmar på världens fräschaste huvud med savojkål. Ekologiskt. Köttet var inte ekologiskt. Men jäklar vad gott det ska bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback