skumt

Jag fårt för mig att jag skrivit om det här förut, men jag kör igen för nu har det klarnat för mig lite grann i alla fall. Vi trivs jättebra i nya huset, grannarna är trevliga och allt är fint. En av grannarna är i min ålder och jag känner igen henne från utesvängen på nittiotalet i stockholm (yes I´m old people). Hon har ett ganska annorlunda förnamn. Men när hon presenterade sig använde hon sig av ett annat förnamn. Men du heter ju ..... Var jag på väg att säga. Fast vaddå, jag kan ju ha fel, det kunde ju vara någon som var väldigt lik henne. Efter månader av bryderier, beslöt jag mig att googla på henne. Och visst fan är det hon, inget snack. Fast om hon vill kalla sig något annat så är det upp till henne, skönt bara att veta att hon är den jag trott hela tiden. Undrar om hon känner igen mig förresten? Jag har en så tydlig bild av både henne och hur jag uppfattade henne som person, hon var verkligen någon man la märke till. Som min granne beter hon sig helt annorlunda, är mycket trevlig och timid. Jag vet en massa saker om henne som hon antagligen inte vill att jag ska veta. Min kompis psyko-ex var tillsammans med henne ett tag och de hade ett mycket destruktivt förhållande. Som jag alltså fick höra en massa om. Skvaller är kul när det är på håll, hoppas hon är lyckligare nu än hon var med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback