philm

Ha ha, min man som är filmvetare hatar när jag skriver philm, han tycker det är så studentikost (om det nu stavas så sade tjejen som gått på univeristetet sedan 1998). Fast filmnörd är han. Igår var det dags för sonen att se en chaplinfilm igen, jag gör något annat när jag plötsligt hör min man säga: "Titta nu, det här en klassisk scen". Storkillen bryr sig föga och fortsätter studsa i soffan, men man måste berömma en fader som verkligen försöker lära sin älskade son allt han kan och lite till. Gulliga gulliga man. Jag beklagar mig verkligen inte för utan min käre make hade jag aldrig fått se så mycket bra, dålig, konstig, rolig, äcklig, intressant, pretentiös, bisarr, annorlunda film. Han är nämligen inte speciellt pretto utan tittar verkligen på ALL philm. Utom svensk film, eller rättare sagt, utom Colin Nutley film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback