i botten av tvättkorgen

i botten av tv?ttkorgenI botten av vår tvättkorg har det länge legat saker som vägrar flytta sig, en del saker har legat där i närmare fyra år. Det är uppifrån och ner: en pepparkaksgubbe-hatt, ett par urvuxna badbyxor, ett bälte till en morgonrock, en påse från Bokia i Nyköping, en svart mojäng som hör till en bilbarnstol, ett paraplyfodral i svart nylon, ett burklock (!), en necessär vi fick på BB till storkillen, en begie step (en sorts strumpa), en bit papper, en svart step och ett par strumpor som storkillen fick när han var ca 1, de är världens noppigaste så nu åker de ut. Jag lovar att jag har städat tvättkorgen någon gång och lagt tillbaks de här sakerna...Tills helt nyligen låg det en röd ulltröja här i botten, den blev liggande typ två år innan jag äntligen kom mig för att tvätta den. På ylleprogram. Så att den blev filtad. Och helt oanvändbar. Så kan det gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback