varmt

Vädret är ju helt sinnessjukt. Först är det vinter i evigheter, sen är det sommar i evigheter. När jag var liten brukade det snöa kring min pappas födelsedag, i slutet av oktober. OK, snön låg aldrig kvar, men hallå, det är bara en månad kvar till pappas födelsedag och jag går runt i birkenstock (utan strumpor) och t-shirt. Nejdå, jag är inte ledsen, jag gillar värme. Det är bara skönt att slippa bylsa på sig. Ni kan ju gissa hur många jackor som passar när man har en fotboll på magen.

Vi var och kollade på en större bil idag, fast vi blev nedslagna, för vi har inte riktigt råd att köpa det vi vill ha. Försäljaren kände det nog också på sig för maken till ointresserad säljare har jag jag ofta stött på. Inte aldrig, utan ofta. Vi ser för trashiga ut helt enkelt. Jag hade på mig mjukisbyxor och maken ser ut som om han spelar i ett rockband. Men hejsan hoppsan lilla försäljaren, det gör inget, vi handlar någon annan stans, jag tänker inte göra mig till för någon.

Vi tänkte åka till ett annat ställe men lillplutten var på kasst humör, vi var hungriga så det var inte läge. Bil får vi shoppa en annan gång, nu ska jag börja fila på min barnvagnsannons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback