TENS

Har fått hyra en TENS-apparat, lite elektriska impulser in i det onda, och se om inte det hjälpte! Hade en riktigt dålig dag i fredags, smackade på elektroderna och brassade på i åtskilliga timmar. Smärtan försvann nästan helt, och vilken bonus! Effekten satt kvar dagen efter, jag hade knappt ont alls. OK, att lördagen var en ovanligt lugn dag för oss kanske bidrog, men på kvällen hade vi barnvakt, gick på bio och en jättelång (med mina mått mätt) promenad, och det var inte alls plågsamt. 2700 skulle det kosta i straffavgift att inte lämna tillbaks den, känner mig bra sugen, men förhoppningsvis ska den inte behövas efter förlossningen. Men under förlossningen kan ni ge er den på att den ska användas, den har en liten handkontroll där man kan ställa in högt/lågt läge så att man kan växla och köra på när man har värk och ta det lite mer piano när man inte har det. TENS ska tydligen vara bra vid ryggskott, diskbrock och liknande, alltså som smärtlindring. Rekomenderas varmt liksom sjukgymnastik, vilka suveräna människor jag stött på inom sjukgymnastiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback