Jag överlevde

Min man fick gå på fest i lördags och han hade säkert roligt. Jag var gravid-svartsjuk men tyckte ändå att det var OK att han gick. Han var tröstande och hade tålamod och då är det svårt att vara sur och arg. Satt som en zombie när jag nattat lillplutten vid 20:45 och stirrade på datorn. Tror jag redigerade lite i min uppsats. Surfade efter onödiga grejjer. Sket i att titta på film, sket i att bada, sket i att titta på inspelat avsnitt av bra tv-serie. Gick och la mig. Somnade, vaknade ett antal gånger av följande:
1: Kissa.
2: Lillplutten kommer över.
3: Kissa.
4: Mannen kommer hem och lägger sig i soffan.
5: Kissa.
6: Mannen kommer in och försöker lägga sig i sängen, utan kudde eller täcke (de ligger i soffan) och försöker ta mitt täcke, jag säger att du får nog gå ut på soffan i alla fall.
7: Kissa.
8: Hurra klockan är åtta och lillplutten har tagit världens sovmorgon! Upp och hoppa mor slå på trumman Tor...
Alla dessa toabesök är pest. Den här natten är inget i jämförelse med när det är en gång i timman. Jag kan sluta dricka vätska på em och ändå springa och pinka hela natten. Åh vad jag längtar efter att barnen ska sova hela nätterna i sina egna sängar. Så om en så där fem, sex år, jäklar vad jag ska sova då! Sovmorgon både lördag och söndag ska jag också ha. Jag är en sömnknarkare. Det ända som är bra med gravidsömnen är att drömmarna är helbisarra. Alltid något kul att fundera på om morgonen.

Mannen sov till 13:45!!! Lillplutten och jag sket i honom, åkte in till stan och lyxfikade. Mys mys.

Kommentarer
Postat av: Producenten

Det var skönt att sova och har skrutit under dagen om hur lyxig sovstund jag fick. Det är jag evigt tacksam för. Puss.

2006-09-18 @ 13:23:13
Postat av: adrenalin

Det förtjänade du! Puss själv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback