Grattis!

Kommer ni ihåg min jobbarkompis som blev av med doktorandtjänsten när hon kom tillbaks från föräldraledigheten? Hon fick sluta efter att ha tagit sin lic, men eftersom det drog ut på tiden så slutade hon 31/3 och jobbade gratis fram tills i början av sommaren då hon la fram den (lic-avhandlingen alltså). Nu har hon i alla fall fått jobb. På det stora företaget som är mycket kinkiga med vem man tar in och inte. Fast tjänst och bra lön fick hon också. Jag är jätteglad för hennes skull, vilken oerhörd lättnad. Hon har ett brett kontaktnät på företaget, och det har jag med så det bådar gott för framtiden också för min del. Shit, om jag kunde skulle jag hoppa av idag och börja jobba där imorgon. Men, de söker inget folk nu, jag har inte liccat, och just det, jag ska få ett barn innan året är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback