Fred på jorden

OK, det är val på söndag, man gör allt för att plocka röster så här på slutspurten, helt i sin ordning. I stockholms innerstad vandrar kända politiker runt på torgen och gör allt för att vi ska rösta på dem. Folk som man inte ser igen förrän om fyra år, trallala. Vad gör vänsterpartiet vid sin valstuga vid Stockhols universitet? Är Lars Ohly där kanske? Nej, men en livs levande medelålders trubadur som med både mikrofon och högtalare lyckas dåna ut "I natt jag drömde" över hela nejden. What the fuck!  Herregud, jag är vänsterpartist och jag tyckte det var så pinsamt att jag funderade på att dra ur sladden för att få slut på spektaklet. Vad vill de visa med det? Att (v) är ett gäng bakåtsrävare? Att (v) saknar verklighetsförankring? Att (v) tror att folk i gruppen 18-30 (merparten av studenterna) är dumma i huvet och går på vad som helst? Vill de skrämma bort eventuella väljare? Hur som helst var det pinsamt och patetiskt och jag skyndade snabbt förbi. Undrar vad som kom härnäst? Jag hade en gång en båt? Friheten? Åhhh, jag dör vad pinsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback