dikeskörarna

På en toalett läste jag nyligen som en kommentar till SD-klotter, "håll gärna till höger, men kör inte i diket". Jag håller förvisso inte med om att man gärna skulle hålla till höger, men Åkrajt. Vad jag ville komma till var att jag undrar varför det dröjt till efter valet innan tidningar med stor genomslagskraft, som expressen, börjar granska SD. Det kom lite smågrejer innan valet, som ett större inslag med debatt i Insider (tv3), men annars var det alldeles för tyst. Nog kunde man förhindrat några SD-mandat genom att tydligt i pressen berätta om detta parti som håller på att göra sig rumsrena. Tyvärr tas de bara periodvis på allvar (direkt efter valen) och kommer förmodligen skrapa ihop de sista rösterna lagom till nästa val och klara 4%, grattis, då har vi dem i riksdagen. För övrigt kanske vad man har att vänta i ett land där KD får fler röster än V. Moralkakor framför solidaritet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback