Det blev...

...adidas! Jag var ute efter de svarta Missy Elliot basketskorna men de fanns inte i min storlek. Killen på Adidas originals skickade mig till Sport Line på Hornsgatan (i sthlm) och där hittade jag ett paradis för street gympasko älskare. Tyvärr är adidas hemsida så muppig (man måste ladda ner senaste versionen av något program som jag inte vill ha) så jag kan inte lägga ut någon bild. De är inte sleeka utan en basketvariant på deras superstarmodell. Dessutom, hör och häpna gick jag ner en halv storlek, från min vanliga US9 till US8.5, det har aldrig hänt tidigare! Dock hävdar de att US9 motsvarar 42 2/3, alltså nästan 43, vilket alltid har roat mig ofantligt. Vilka båtar! Men nu har jag alltså "bara" 42. I alla andra skor har jag 40 eller 41, men adidas har ett eget system, sköna är de i alla fall. Nu är shoppingspreen över och räkningarna är betalda och jag har kvar så att jag klarar mig månaden ut, sen ska väl de där extrastålarna ta och poppa in så att jag hinner köpa julklappar medan jag fortfarande kan gå.

Kommentarer
Postat av: anonym

Hej! Vet du var på hornsgatan affären låg, eller vilket nummer?
Tack på förhand!

2006-10-09 @ 12:57:48
Postat av: adrenalin

Hej, affären heter visst inte sport line utan Shoe Line och ligger på hornsgatan 66, hörnan timmermansgatan.

Postat av: anonym

Tack så mycket :)

2006-10-09 @ 19:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback