bebisprylar på hjärnan

Jag kanske ine är riktigt med i alla fall. Jag funderar massor på hur man ska lösa allt praktiskt kring den nya familjemedlemmen. Är sugen på en smärtare och lättare vagn t ex, hittar såna på blocket för runt 3000, helt OK tycker jag. Inga luftdäck, det blir bara punka, Mjuklift så man kan parkera vagnen i källaren och bära upp bebisen. Vill ha. Men vi har en vagn, en ganska stor och otymplig sak som vi betalat runt 6000 för. Med luftdäck som det bara går punka på. Och bromsar som i och för sig är lagade men ändå. Vem skulle vilja köpa den? Är det verkligen moraliskt att köpa när man redan har? Men ska jag vara helt ärlig, vi har kommit överens om ett par förbättrningar som vi ska göra med vagnen vi har, försöka byta till gjutna däck och skaffa en lift, men jag tror att vi bägge två avskyr kolossen. Skramlar gör den också.
Kära make, för jag vet att du läser här, ska vi köpa en beggad tysk lättviktsvagn med punkafria däck och aluminiumchassi för 3000 och försöka sälja vår egen för 1500?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback