världens dyraste mousse

Puderrouge suger, svårt att få jämt, lossnar om man inte har underlag och helst puder. Så jag undrar, varför fins det nästan inga cremérouge nu för tiden? Jag vill helst ha ett i stift, inte en burk man ska peta i, men jag kan leva med burk om jag bara hittar ett snyggt. Har inte hittat något ännu. Trenden verkar nämligen vara pytteburkar med mousse-rouge. Världens bästa affärsidé. Hos Lancôme hördes följande, (fast på amerikanska, de ägs väl av Esté Lauder som alla andra?) "Vi blåser in massa luft i rouget, sen kan vi sälja det i små burkar för 300 buck styck. Vi får tio gånger pengarna (minst) på det sättet." Inte fan är det bättre, eller lättare att applicera. Nej för fasen, ge mig ett rougestift så är jag nöjd. Jag kör med läppstift tills jag hittar det rätta, bra sätt att göra av med läppstift (som jag fått som varuprover från clinique) som annars bara skulle ligga och ruttna för den delen. Köpte en mascara som ska gå att tvätta bort igår. Den gav inga superfransar, men om den går bort med vatten som utlovat så är jag nöjd. Så, nu har jag nog tömt ut ämnet smink för ett tag framöver.

Kommentarer
Postat av: kribz

jag rekommenderar jelly pong pongs stick. lätt att få snyggt och det håller bra vad jag märkt. kanske lite dyrt för den lilla men alla andra märken är ju svindyra utan att vara söta eller lukta gott.

Postat av: adrenalin

Tack för tipset! Vet du om det finns någonstans man kan prova det in real life? Svårt att uppskatta hur färgerna blir via en skärm.

2006-10-14 @ 20:37:25
URL: http://adrenalin.webblogg.se
Postat av: kribz

jag tror inte att det finns i sverige tyvärr :/
melon martini ser jag så där friskt rosig ut på kinderna av, om jag tar ganska lite (har väldigt ljus hy). sen kan man ju ha på mer om man vill ha mörkare.

2006-10-15 @ 13:26:58
URL: http://kribz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback