Vad heter flickan?

Vi har inhandlat en ny begagnad vagn, den är röd, så nu kommer alla tro att det är en flicka i vagnen även om det är en pojke. Fö fick vi vagnen för 1900, behöver bara köpa mjuklift till (vid nästa lön, den där stora som uteblev denna månad), ett kap tycker jag. Den väger bara 12 kg och den har hjul som inte kan punkteras. Dessutom är den inte så stor, det känns bra eftersom det ska åkas en hel del kommunalt med denna vagn och det är jobbigt med en koloss. Ska nu ta tag i att fixa till kolossen, hitta alla åkpåsar och regnskydd, tvätta skitigt tyg och se vad som måste åtgärdas på evighetspunkteringarna på lufthjulen, sen ska den fotograferas, annonseras och förhoppningsvis säljas för en billig penning. Återstår bara att låna lite saker, bärsele och bilbarnstol, sen är vi fit for baby. Det är nu 2,5 månader kvar (+-14 dagar), jag börjar få djävulskt ont och vill ha allt arrangerat och klart till i början av november, helst skulle allt vara klappat och klart idag, inklusive julklappar, men det senare är en ekonomisk fråga. Jag tänker inte springa runt i affärer när jag är i 9:onde månaden. Ska leta det mesta på internet. I love internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback