utbildning

Konstigt att man ska behöva åka utomlands för att utbilda sig till läkare. Ännu konstigare är det att det krävs högsta betyg i alla ämnen för att komma in på läkarlinjen i sverige. De jag känner som har mvg i alla ämnen (som inte läst upp betygen på komvux) skulle jag helst slippa bli behandlad av. Nej just det, jag slipper visst inte, alla har väl träffat fler puckade läkare än vettiga. Inte fan blir man en bra läkare av att vara bäst i klassen på tyska (eller något annat ämne som inte har med ens kompetens som blivande läkare att göra).  Suck och stön. Skit samma, hittar man en bra allmänläkare håller man fast vid den för brinnande livet. Hör vad jag säger, för brinnande livet, jag hatar puckade läkare som får en att gå hem och grina. Grina är ju mitt ledord i dag, fast anti-ledord kanske, jag vill inte grina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback