tills fingrarna blöder

Att skriva tills fingrarna blöder, säger man så? Det har jag inte gjort, jag har fortfarande frökenfingrar, det blir lätt så vid tangentbordet. Jag har i alla fall redigerat och arbetat på min licc halva dagen, min man låg i lillpluttens säng och halvsov, han är förkyld. Lillplutten lekte på bra för sig själv och alla var nöjda, ända tills jag upptäckte att sonen tuggade söder en bit kartong som han slängde runt omkring sig. Jag blev arg, han började gråta. Det var bara att sluta att skriva och agera riktig förälder en stund = spela memory. Nu är maken vaken och får ta över. Förkyld och trött = barnfilm. Själv ska jag bada och prova mitt nyinköpta schampoo och värma upp min dataskadade axel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback