Tillbaks i storstan

Det blev en kort visit på landet, tur att det ligger så nära. Kom hem igår vid tre igår. Min man får alltid separationsångest från huset så när dagen för hemresa är kommen velar vi alltid mellan att åka direkt på morgonen och sedan ett antal klockslag utspridda över dagen, till att lillplutten ska sova i pyjamas i bilen och vi ska åka sent på kvällen. Vi har nu halvt om halv kommit överens om att jag ska jobba häcken av mig ett par veckor tills liccen är klar, vilket innebär att vi inte kommer ses så mycket på kvällarna (igen). Hoppas på lite gemensam ledighet i början av december, innan världen ställs på ända igen. Fast just nu är jag mest sugen på en hel ledig dag, bara vi själva, där vi äter lyxfrukost, går på massage, äter en trevlig lunch och kanske lyxshoppar lite innan vi åker till dagis och hämtar sonen. En enda dag. Utan stor mage, foglossning och halsbränna. Om ett par år kanske. Nu gäller det bara att ta sig igenom liccen, förlossningen, amningen och ta sikte på en skön gemensam semster på landet framåt juni-juli, när livet förmodligen ser hyfst normalt ut igen, eller vi åtminstone vant oss vid vårt nya kaos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback