mascara

Snålheten bedrar visheten. Typ jämt. Jag använder mascara varje dag, ändå tar den inte slut, den blir klumpig och gammal istället. Sist körde jag med Lóreals Lash Architect, helt OK, När den blev för gammal hittade jag en provförpackning från Clinique, den var helt OK att måla på, men det blev tvättbjörnen när den skulle tvättas bort. Jag har följande krav på min mascara:
Den ska vara svart.
Den ska vara oparfymerad.
Den ska ge långa ögonfransar helst med lite curleffekt.
Den ska gå att tvätta bort med vatten, fullständigt, inte ge pandalook dagen efter.
Den ska inte sitta under ögonen efter en dags användande.
Den här månaden hade jag lite sämre med stålingar så den fick gärna kosta under 100 kr också.
Jag gick så ut och hittade en på Kicks, Expediten frågade mig noga om alla mina krav, tyvärr glömde jag krav nummer tre, så under två veckor har jag varit tvungen att använda remover för at bli av med skiten, trots att den inte är vattenfast. Dessutom tog jag med den till landet, och glömde visst kvar den i den temporära necessären (apotekspåsen) som jag lämnade kvar i ett skåp. Så nu får jag nog snällt knalla ut och köpa en ny. Jag klarar mig inte utan mascara. Och den här gången ska jag ha med alla mina krav. Och inte snåla, jag langar gärna upp 235 buck bara jag får den bästa jävla mascaran på jorden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback