Mammafett

Jag hatar att läsa sånt här. Jag gillar Gwen, men kan ingen tala om för henne att det är onormalt att vara av med allt fettet sex månader efter förlossning. Varför är smala mammor med bebisar någon slags norm? Hon är dessutom över trettio, då tar det ännu längre tid. För mig tog det två år att helt känna igen min kropp, jag var arg och frustrerad över detta, men gjorde inget åt det eftersom det är helt normalt. Jag är så trött på allt späkandet, är det inte för hälsan man vill hålla sig på den slanka sidan? Hälsan borde vara den stora motivationen, inte att man ska komma i de tightaste jeansen. På mitt lab har äntligen den aggressivaste bantningsfanatikern slutat, det är så skönt att slippa höra tjat om GI, BMI, sälfett och gud vet vad annat. En annan grej: Jag har en kompis som precis slutat röka och är livrädd för att gå upp i vikt. Han har erkänt att hela sitt vuxna liv har hon rökt bara för att kunna hålla vikten i schack (hon är jättesmal), snacka om att INTE ha sin hälsa som motiv för att hålla sig på undre halvan av BMI-skalan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback