Lite stressad

Skriver som en galning på mitt manuskript, ska skicka fulversionen till chefen i eftermiddag. Det är jobbigt att skicka något så fult och ofärdigt till honom, men jag kan verkligen inte formulera mig på vetenskaplig engelska och jag kommer inte längre just nu. Blä blä blä. Håller också på att jobbar på ett föredrag jag ska hålla på onsdag, det är bara på 15 minuter, men det är också på engelska och jag känner mig inte ens i närheten av redo. Jag saknar helt improvisationsförmåga och måste skriva manus som jag sedan lär mig utantill. Jag är grymt avundsjuk på alla som bara kan ställa sig och formulera sig på plats. Tack och lov har jag accepterat denna brist och förbereder mig asnoga med mina manus. Tyvärr kommer kvaliteten på denna presentation vara ganska låg, den har typ lägsta prioritet i mitt liv just nu. Fast det är viktigare att licentiat presentatione blir riktigt bra, den ska jag ha om 6,5 vecka huga! Jag hade egentligen tänkt att jag skulle hålla den på svenska, men nu blir det nog engelska ändå. Det är snudd på omöjligt att hitta en kvalificerad opponent som pratar svenska. Jag vet vem jag vill ha och han pratar bara engelska. Jag ska lobba för honom hos chefen, den förra som liccade i min grupp fick helt irrelevanta frågor, jag vill helst slippa det. Jag överlever svåra frågor och kommentarer bara de har med mitt arbete att göra. Ska jobba lite till nu, piskan på!

Kommentarer
Postat av: kribz

jäklar vad du jobbar på. duktigt! och inte bara för att du har andra viktiga(re) saker på g.

Postat av: adrenalin

Tack, det känns som om jag kutar maraton just nu, dygnet runt.

2006-10-17 @ 16:15:20
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback