Kaffe mm

Den lilla plutten i magen verkar inte bry sig nämnvärt om mitt kaffedrickande, så det är nog OK att dricka 1/4 kopp på morgonen, vilken lycka, jag är ju helt pigg! Stora lillplutten sa argt igår, jag vill ha en lillberor NU! Svårt att förklara hur lång tid 9-11 veckor är för en 3.5 åring. Ännu svårare att förklara att det kanske inte blir så kul i början som du tror, bebisen kommer mest skrika, äta och sova. Och? Tycker lillplutten. Tur att vi ska vara hemma bägge två (alla fyra) i början, så att vi har tid för storebror också. Tur (som om jag skulle flytta till Nacka?) att Storebror kan gå på dagis upp till sex timmar om dagen så att han slipper sitta hemma med sin ammande urvridna trasa till mamma. Tack sverige, det är värt all kyla och snö, att få ha det så här tryggt, med försörjning, föräldraledighet och förskola.Och gratis är det att föda barn, och gratis är deras sjuk- och tandvård och skola. Jag ska komma ihåg det när jag gnäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback