Häxor i politiken

Först tänkte jag, åh vad skönt att se några andra än Sahlin och Freivalds manglade i pressen, sen slår feminist-konspirations-teorin mig, varför är det alltid kvinnorna som manglas så brutalt? TV-licens mot haschrökning? jag bara undrar, vilket tycker en förälder är värst om deras barn gör, röker hasch (Anders Borg) eller inte betalar TV-licens (Stegö-Chilo)? Tänkte väl det! Hade det varit ombytta roller kan ni ger er fan på att det var tanten som blivit manglad ändå.
Borelius tänkte jag först inte ta med i mitt feministiska resonemang, hon verkar bara var så kååååt på stålar så där är det nog gudomlig rättvisa som spelar in, men sanningen är att hon får det definitivt tuffare pga att hon inte har snopp. Så brudar, för fan, var lite solidariska mot tanterna och sätt blåslampan i arslet på karlarna också. Nej det törs ni inte, lättare att hoppa på en tjej, vaddå feministisk konspirationsteori, tom vi kvinnor har ju gått på den allmänna lynchningen av kvinnor i offentlighetens ljus. Tragiskt.

Kommentarer
Postat av: L

Hu... du har rätt. Har varit så förblindad över att de är blå och rika. Tycker det är rätt att de kläms åt, men tänkte inte på det så. Hur har de manliga ministrarna löst barnomsorg och hushållsbestyr? Kanske är det deras fruars sak att ordna och betala för.

Kulturministern kan jag gärna bli av med. Blir helt deprimerad. Risken är väl att det istället kommer någon som är värre nyliberalist...
/Lotta

2006-10-14 @ 12:30:26
Postat av: L

Märkligt. Jag skrev ett inlägg som inte syns. Nu avtog mitt engegemang och min upprördhet en smula så jag vet inte om jag får till det igen...

Du har rätt. Tänkte att de är blå och rika och att det är bra att se vad deras värderingar faktiskt betyder i praktiken, men hade inte tänkt på det ur det perspektivet. Skulle gärna bli av med kulturministern, men det finns säkert nån annan nyliberal som kan ta hennes plats.
/Lotta

2006-10-14 @ 13:09:46
Postat av: adrenalin

Jag är inte heller något fan av varken den blå politiken eller kulturministern. Tycker att det är konstigt att de inte lyckades hitta någon bättre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback