body shop

Ville hitta något bra att smörja in mig med och gick in på Body Shop, deras body butter är superbra när man är en torris, men jag fattar inte varför de envisas med att ha såna mängder parfym i allt? Den som luktade minst hette Hemp, jag testade lite på handen och nu stinker jag patchoulli. Patchoulli är världens äckligaste lukt, påminner om någon slags mögel.

 När jag var gravid med lillplutten var jag torr som fnöske och tappade luktsinnet nästan helt, då hade jag ingen aning om hur mycket body butter luktade utan smorde glatt in mig varje dag. Kan vara därför jag slapp bristningar på mage och bröst och bara fick lite lokalt på baksidan av låren (som jag aldrig visar ändå). När lillplutten kommit så fick jag tillbaks luktsinnet och var tvungen att slänga stinkburken med Shea Body Butter ha ha!

Jag struntade i Body Butter idag och tog något annat jox som luktade lite mindre och lite godare. Men jag önskar att de kunde förena stoppa-djurförsök tänket med miljömedvetenhet och allergi-tänk, de har förutom parfym, massor av andra äckliga kemikalier i sina produkter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback