utan id

Tack vare min ordentliga kompis Kajsa upptäckte jag för två veckor sedan att jag inte har något giltigt leg. Det gick ut för ett halvår sedan. Det spelar ju ingen större roll, för man knappar ju oftast in koden när man handlar med kort nu för tiden, och fö är jag en cash-torsk. Har alltså oftast kontanter på mig. Idag häde det som inte får hända. Det kom ett rekomenderat brev. Ingen aning från vem. Och jag har inget leg. Tjolahpp. Måste leta upp passet, men jag tror faktiskt det gick ut för ett år sedan. Allt gäller ju i max fem år nu för tiden. Hoppas att killarna på närlivset (som inte ligger nära) ger mig mitt brev ändå. Det värsta är att jag stressar upp mig, så visar det sig vara något jättepundigt som ett nytt ICA-kort eller nåt. Någon delgivning är det inte, det vet jag. Min man har ju fått ett likadant så det är säkert bara ett kort. Sist jag faktiskt fick ett rekomenderat brev var det  ett testamente med informationen att jag skulle få ärva dryga 500 spänn. Det var ganska intressant. Så vem vet vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback