romantik

Vi är jättedåliga på att gå ut och göra saker bara vi två. Det beror delvis på att vi knappt dricker så barer är trist, sen är film dessutom bäst i vardagsrummet. Att lillplutten är ganska lätt att ha med när man käkar ute gör att vi alltid tar med honom.

Igår skulle det dock bli ändring, detta på makens initiativ. För första gången sen i somras skulle vi gå ut och äta och min mamma som tjatat mycket på oss om att gå ut själva skulle vara barnvakt. Först var ett bowlingbesök inplanerat, men mitt hjärta kände sig inte helt frisk. Igår morse var han lite sämre men trodde det skulle bli bättre bara han fick vila. Det fick han, mamma kom vid fyra och klockan 17:30 låg han fortfarande och vilade. Med feber. Nästan 38 grader visade det sig när vi försökte väcka honom. Vår romantiska lördag spenderades så här, jag åt uppvärmda rester med min mamma och min son, min älskling kräktes. Det kommer fler helger.

Lillplutten var också hängig, mamma nattade honom en och en halv timma tidigare än vanligt. Sen blev det tidig kväll för oss föräldrar också, tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback