nd

I min brevlåda ligger det idag ett blad från nationaldemokraterna. Det står "när ska politikerna inse att de inte vill integrera sig". Bra att dela ut i vår välintegrerade förort. I vår port har hälften av hushållen någon ickesvenk medlem, alla väl integrerade. Min man är inte svensk och min son är därmed andra generationens invandrare, de är oerhört väl integrerade bägge två. Kanske lite väl integrerade, vi har missat det där med överföringen av makens modersmål, inte så bra kanske. Jag vet verkligen inte vad nd menar. Det är lite komiskt att de två personerna som figurera med namn så uppenbart har tagna namn, som om de skäms för sina ursprungliga svenska namn Andersson, Johansson eller vad det nu kan ha varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback