mer om mitt jobb...

Det här har jag varit inne på förut, mitt jobb får mig att må skit och det blir inte bättre. Hela min yrkestillvaro är fylld av tidspress, stress och måsten. Jag har börjat avsky att gå till den arbetsplats jag tidigare älskade. Allt känns meningslöst och tomt. Den forskning jag tyckte var så viktig, spännande och intressant känns numera värdelös, jobbig och konstruerad. Min chef som jag beundrat tycker jag idag bara är en idiot som skiter i mig. Börjar det bli dags att släppa taget? Förmodligen. Jag är mer än mitt yrke, och allvarligt talat, det måste gå att få jobb utan att ha disputerat. Jag har skjutit på att försöka skaffa ett barn till pga mitt jobb, det känns inte som om det ska behöva vara så. Min närmsta kollega tvingades sluta efter att hon fått barn, detsamma kan hända mig. Mina resultat är likvärdiga med hennes och en graviditet sänker verkligen arbetsförmågan, jag vet för jag har redan gjort det en gång. Jag biter mig kvar för jag hade på något sätt velat ha en akademisk karriär, med en snygg avhandling, en post-doc och sedan starta en egen forskargrupp, men bara för att jag sett ut en karriär åt mig själv betyder det inte att det måste bli så. Det kanske inte är meningen att det ska bli så, det kanske finns något annat för mig, något bättre. När man biter sig fast vid en idé (3,5 års arbete) så kan det bli riktigt bra, målmedvetenhet etc, men jag kanske ska använda målmedvetenheten till något annat istället. Vad? Jag är maktlös inför den här situationen. Men jag misstänker starkt att det kommer komma något väldigt bra ur det. Det är bara så svårt att se det just nu.

Kommentarer
Postat av: A. Sandler

Det är klart att det kommer något bra ur det hela. Kämpa på du.

"You Can Do It!"

2006-03-22 @ 11:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback