manisk mani

När jag får för mig att jag ska ha något blir jag fan helt besatt. Ni har sett min telefonshopping och mitt lägenhetssökande. Just nu, för den som skulle undgått det, är det väskshopping som gäller. Jag velar fram och tillbaks, å ena sidan, å andra sidan... Som om det vore en hjärttlanspantation det rörde sig om. Varför? För att jag är så jäkla rädd att bli missnöjd, att jag ska göra fel val. Gör jag fel val så blir jag så ledsen och bannar mig själv så hårt för det stooora misstaget. Jag är min engen hack-kyckling som måste göra allt perfekt, annars jävlar. Inte undra på att jag blir helt manisk, när varje inköp som inte är impulsinköp ger mig sån jävla ångest. Jaha, nu har jag hittat en fin väska, då gäller, vilken färg, och vilken storlek? Sex alternativ, hej och hå. Det känns fanimej lättare att låta bli att handla väska än att ta baslutet. Fel beslut. Nej, nu får det vara nog, imorgon går jag och köper väskjävel och är nöjd med mitt beslut. Stor eller liten? Konstläder eller tyg? Brun eller svart? Oj oj oj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback